W ramach niniejszego zaproszenia do składania wniosków wnioskodawcy muszą zaproponować własne wyzwanie związane z produkcją, dystrybucją, magazynowaniem i końcowym wykorzystaniem pojazdów o zerowej emisji w celu dekarbonizacji sektorów takich jak przemysł ciężki i transport ciężki. Szczególnie oczekiwane są projekty przyczyniające się do rozwoju odpornego łańcucha wartości energii wodorowej w UE oraz do wspierania zrównoważonego, niskoemisyjnego i w pełni zintegrowanego systemu energetycznego.
Nowa możliwość finansowania produktów i usług w pojazdach bezemisyjnych
E-BOOST to Euroklaster współfinansowany przez Komisję Europejską. Organizuje on otwarte zaproszenia, których ogólnym celem jest zidentyfikowanie innowacji produktowych w celu: zmniejszenia zależności od kluczowych nakładów i technologii w łańcuchach wartości E-BOOST, wprowadzenie nowych produktów lub usług do firm oraz zaangażowanie podmiotów z regionów o różnych poziomach rozwoju gospodarczego.
Otwarty nabór w kierunku transportu bezemisyjnego
Termin złożenia wniosków przedłużony do 31.05.2024
Projekty innowacyjne niskiego ryzyka - projekty, które osiągają rozwój do TRL 6-7 dla cyfrowych lub ekologicznych innowacyjnych produktów lub usług w sektorach elektromobilności. Projekt powinien zostać zaliczony do co najmniej jednej z poniższych kategorii:
- Projektowanie i budowanie nowych modeli współpracy i/lub modeli biznesowych, w szczególności pomiędzy uczestnikami łańcucha wartości i dostaw, w formie umów, porozumień, platform, forów itp.
- Studia wykonalności.
- Demonstracja innowacyjnego produktu, rozwiązania, procesu, usługi lub technologii w odpowiednim lub operacyjnym środowisku.
- Projekty innowacyjne mające na celu dostarczenie nowych produktów/usług/nowych pomysłów, które zwiększają odporność beneficjenta i/lub poprawiają ekologiczną i cyfrową transformację sektora elektromobilności, do TRL 6-7.
Projekty innowacyjne wysokiego ryzyka - projekty, które osiągają rozwój do TRL 4-5 bardziej cyfrowych lub bardziej ekologicznych innowacyjnych produktów lub usług w sektorach elektromobilności.
Projekt powinien zostać zaliczony do co najmniej jednej z poniższych kategorii:
- Projektowanie i budowanie współpracy w zakresie działań innowacyjnych, w przypadku których istnieje wysokie ryzyko krótkoterminowych zakłóceń lub długoterminowej podatności na zagrożenia w łańcuchu wartości o wysokim potencjale dalszej dywersyfikacji i substytucji.
- Analizy wykonalności: analiza wykonalności technologii, analiza rynku, adaptacja i rozwój technologii, analiza nowej koncepcji projektu
- Walidacja innowacyjnego produktu, rozwiązania, procesu, usługi lub technologii w laboratoriach lub odpowiednim środowisku.
- Tworzenie sieci partnerów (badania naukowe, przedsiębiorstwa, społeczeństwo obywatelskie, organy publiczne) w celu generowania inwestycji w innowacje, które uwzględniają strategiczną autonomię UE w zakresie określonych produktów, nakładów, technologii i infrastruktury.
- Projekty innowacyjne mające na celu dostarczenie nowych produktów/usług/nowych pomysłów, które zwiększają odporność beneficjenta i/lub poprawiają ekologiczną i cyfrową transformację sektora elektromobilności, do TRL 4-5.
Maksymalna kwota przyznana każdemu beneficjentowi:
- Pojedynczy wnioskodawca: do 20 000 EUR na beneficjenta
- Konsorcjum: do 40 000 EUR na beneficjenta
- całkowity wnioskowany budżet projektu nie może przekroczyć 61 000 EUR
Więcej informacji, w tym wzory dokumentów do złożenia:
Przewodnik do aplikowania:
MSz
Podobne artykuły
Zobacz również
Temat przywrócenia obliga, czyli obowiązku sprzedaży energii elektrycznej poprzez rynek giełdowy został ostatnio jakby zapomniany na rzecz politycznych targów wokół dalszego zamrażania cen energii, perspektywy ich odmrażania. Co dalej z obligiem?https://t.co/NeTwV4JTAg
— WysokieNapiecie.pl (@WysokieNapiecie) May 13, 2024