Sztuczna inteligencja AI. Cele i odbiorcy automobilności

Autor: Marcin Szponder

Dodano: 2 września 2022
Samochód można wprowadzić do ewidencji środków trwałych
Autorzy zwracają uwagę, że głównym celem niniejszego raportu jest przejście do ogólnych ram oceny wiarygodności systemów opartych na sztucznej inteligencji dla POJAZDÓW AUTONOMICZNYCH. Obecny stan, luki badawcze, wyzwania, wdrażanie i adekwatność, w odniesieniu do wszystkich kryteriów zawartych na liście ocen (ALTAI) opracowanej przez Grupę Ekspertów Wysokiego Szczebla ds. Sztucznej Inteligencji (AI HLEG), są w niniejszym raporcie uszczegółowione i omówione szczegółowo dla domeny POJAZDÓW AUTONOMICZNYCH. 

Zgodnie z najlepszą wiedzą autorów, jest to pierwsza próba przełożenia siedmiu wymogów, które systemy SI powinny spełniać w kontekście pojazdów autonomicznych aby , zgodnie z wytycznymi etyki grupy AI HLEG (AI HLEG, 2019), były wiarygodne. Aby zaś przeprowadzić adaptację kryteriów, najpierw należy zająć się podstawowymi aspektami POJAZDÓW AUTONOMICZNYCH, w tym poziomami automatyzacji, terminologią i głównymi zadaniami, w których sztuczna inteligencja odgrywa ważną rolę. Przy opracowywaniu każdego kluczowego wymagania celem jest przedstawienie głównych problemów, stanu dojrzałości naukowej i technologicznej, trudności we wdrażaniu kryteriów, a także głównych luk i wyzwań badawczych, technicznych i politycznych. Autorzy dodają, że niniejszy raport jest skierowany do decydentów, praktyków branżowych i badaczy, niekoniecznie specjalizujących się w zautomatyzowanych lub autonomicznych systemach jazdy, jednakże zainteresowanych tym, w jaki sposób różne wymagania dotyczące wiarygodnej sztucznej inteligencji mają zastosowanie do tych systemów oraz jakie są powiązane wyzwania badawcze, techniczne i polityczne, którymi należy się zająć w najbliższej przyszłości.

Z artykułu dowiesz się m.in.:
  • Na jakie poziomy automatyzacji można podzielić automobilność AI. 
  • Jakie zasady etyczne towarzyszą podczas tworzenia pełnej automobilności oraz jakie kluczowe wymagania są temu podporządkowane 

Pozostało jeszcze 95% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

  • Chcesz sprawdzić, jakie rozwiązania zostały zaproponowane w artykułach? A może wolisz skorzystać z puli kalkulatorów, obejrzeć film instruktażowy albo pobrać wór dokumentu lub protokołu?
  • Żaden problem-uzyskaj dostęp testowy na 24 h i przekonaj się, jak ułatwisz sobie pracę z Portalem Elektryka!
  • Zapisując się na testowy dostęp nie ponosisz żadnych kosztów! Masz pełen dostęp bez ograniczeń na całe 24 godziny, a po tym czasie po prostu przestanie być on aktywny, bez konieczności rezygnacji z Twojej strony.
  • Przekonaj się sam,że Portal Elektryka będzie odtąd z Tobą w każdym miejscu i czasie.Na komórce lub na komputerze w biurze lub w terenie. Dołącz do setek zadowolonych Czytelników!

Jeśli posiadasz już konto zaloguj się:

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Autor: Marcin Szponder

Ekspert w obszarze regulacyjnym związany z branżą naftową, a także z Polskim Komitetem Normalizacyjnym